JEEP GRAND CHEROKEE WJ - PARACOPS DAVANTER
Aquest projecte s'ha desenvolupat amb la intenció de crear un model de para-xocs per a Jeep WJ que "rebuig" i "reculli" tota la part davantera del vehicle amb una estètica discreta i atractiva.
Generalment els para-xocs per a Jeep WJ solen ser massa grans i no permeten assolir l'angle d'atac òptim tan buscat en les preparacions pel fet que sobresurten massa per la part del davant. Això és degut a la ubicació d'alguns elements del vehicle que cal protegir i que no permeten la disposició d'un para-xocs fi i cenyit que permeti assolir aquest angle. La nostra proposta és aclarir la part davantera reubicant el dipòsit del neteja-parabrisa i el pulmó de buit intern situats en els passos de roda davanters, aclarint així la zona i situant-los en un lloc més segur com és el va motor.
Un cop reubicats aquests elements ja tenim l'espai lliure necessari per augmentar l'àrea de treball de les rodes i millorar així la seva efectivitat i maniobrabilitat.
Un altre aspecte que millora en gran mesura l'angle d'atac és el mínim volada que suposa aquest para-xocs.
Si comparem aquest disseny amb altres para-xocs comprovarem que sobresurt la meitat que altres models per la part del davant. Sobresurt escassament 10cm per davant de la calandra enfront dels 20 / 22cm que solen sobresortir la majoria de models per WJ. Aquest és un aspecte important a l'hora d'abordar graons i rases pronunciades ja que com més cenyit sigui el para-xocs més podràs aproximar les rodes a l'obstacle a travessar quan aquests tinguin una alçada considerable.
D'altra banda, un altre dels punts a destacar d'aquest disseny és el seu complet sistema de suports.
El Jeep WJ està construït sobre un monocasc lleuger, de manera que una subjecció pobra en un para-xocs pot suposar deformacions o estrips fàcilment en usos intensius, especialment quan fem servir les eslingues.
Els suports principals estan dotats de 6 cargols M12 verticals per a la seva subjecció al travesser del monocasc (per la seva part inferior) i dissipar la fatiga sobre aquest en impactes i sobreesforços, 3 cargols M12 horitzontals (pel lateral del travesser) per bloquejar l'efecte palanca exercit pel cabrestant o l'eslinga en arrossegar una càrrega en angles desfavorables i 2 cargols M12 per acoblar el para-xocs.
A primera vista pot sorprendre que el para-xocs vagi subjecte amb 2 cargols i el suport amb 6. Aquest detall es deu al fet que el material del travesser del vehicle és de 1,2 mm de gruix, de manera que és convenient repartir l'esforç transferit al travesser amb diferents punts de subjecció per tal de dissipar la fatiga. La base del para-xocs és de 5 mm de gruix, de manera que no cal reforçar aquesta unió.
Els entrepans interiors reforcen la subjecció per l'interior del travesser formant un bloc amb tot el conjunt cargolat entre si. També s'inclouen 2 suports a mida per al muntant del tancament del capot.
Amb aquest sistema de muntatge podràs tirar amb el cabrestant o amarrar l'eslinga amb total tranquil·litat, fins i tot en les situacions més complicades.
Finalment, el protector tancarà el conjunt per baix deixant el radiador completament protegit i ventilat.